čtvrtek 24. září 2015

Tip for trip - Broumov


Plánujete výlet a nevíte kterým směrem se vydat? Tak já vám dám tip. Já každoročně chodím trasu Broumov – turistická chata Hvězda v Broumovských stěnách – Broumov. A slibuji, že při tomto pochodě se projdete, trasa má bezmála 18km. Vyvětráte si hlavu bez lidí a ještě se dobře najíte.




Cesta v podstatě začíná u dřevěného kostela v Broumově, takže hned z kraje si člověk prohlédne zajímavost. Pak cesta celkem dlouho ubývá po polní nebo lesní cestě. Pokud si s sebou nevezmete živáčka, tak ho tam ani nenajdete. Dojdete k Zaječí rokli, to už máte v nohou 6km a k chatě zbývá dalších šest. Teď už se terén mění na těžší, ale já to tak mám raději, než asfaltovou cestu. Asi za další dva kilometry se vyšplháte nahoru a čeká vás pohled právě do Zaječí rokle a další vyhlídky.



Nahoře na vyhlídkách také začnete potkávat první návštěvníky Broumovský stěn.  Pak už jenom kousek a jste na turistické chatě Hvězda, kde si normálně dávám oběd, ale letos jsem tam byla v době pravidelné údržby (od prvního týdne v září asi na tři týdny mají zavřeno), takže jsem měla smůlu a na oběd jsem si došla, naprosto hladová, až dole v Broumově. Tak alespoň mám poučení pro příště…



 Zpátky do Broumova je to přibližně šest kilometrů, ale mnohem snazším terénem než nahoru a navíc se jde z kopce, věřte mi. Ale kdyby vaši parťáci už byli zmoženi (obzvlášť, ti čtyřnozí), vezměte je na autobus do Hlavňova, což je součástí Police nad Metují. A dvěma spoji dojedete do Broumova.
Pokud nechcete na takhle dlouho procházku, tak v Bromově je nově zrekonstruovaný klášter včetně zahrad, kam určitě stojí za to se jít podívat a také se dobře najíte, já doporučuji VEBA – HOTEL nebo MANOR House.



Tak se tam příští rok v září uvidíme. 
Miška

Žádné komentáře:

Okomentovat