čtvrtek 17. března 2016

DIY domeček pro rtěnky


Máte sbírku rtěnek a skladujete je nepřehledně? Nebo znáte někoho, komu se rtěnky nevejdou už do krabičky a chcete mu udělat radost? Nebo možná udělat radost samotným rtěnkám, protože dneska to bude na téma domečku právě pro ně.


Hlavní je krabička, použila jsem krabičku na papírové kapesníky, která má ideální rozměry a zároveň se mi líbí i potisk. Ale krabičku si můžete koupit například i v papírnictví (líbí se mi třeba mít tři krabičky v různých velikostech a v jednom vzoru). Další variantou je krabičku si slepit z kartonu a poté pokreslit nebo polepit jakýmkoliv motivem. Možností je mnoho.


Jak jsem říkala, já jsem recyklovala obal od papírových kapesníků. Odřízla jsem horní díl. A poté vyměřovala a poměřovala tak, aby chlívečky na rtěnky byly ideálně velké a rtěnky tam pěkně stály.
Na chlívečky uvnitř krabičky jsem zvolila karton – přesněji šedou strojní lepenku (v Praze se dá koupit například ve Světě papíru), ale můžete použít i obyčejnou čtvrtku.



Systém jsem volila zaklesávající se do sebe (viz fotky). Na karton jsem si předrýsovala tvar, který jsem následně vyřezávala výsuvným nožem. Pokud použijete karton/lepenku, je lepší rýsovat a řezat poměrně přesně, aby části do sebe pěkně sesedly a poté není třeba ani lepit (já nepotřebovala ani kapku lepidla).




TIP: šedá strojní lepenka je velmi tvrdá a poměrně rychle tupí nůž. Aby se vám lépe řezalo, opravdu často odlamujte z čepele (na celé vyřezání jsem použila téměř ¾ čepele nože). Měkčím materiálem, se kterým se lépe a rychleji pracuje, je například dřevitá lepenka.

 Vaše Miška



Žádné komentáře:

Okomentovat