čtvrtek 25. února 2016

Knižní kamarádi na volné večery II.


Po nějaké době se mi nakupila hromádka přečtených knížek, o kterých jsem se rozhodla něco trochu napsat. Opět slibuji (stejně jako v minulém díle), že nebudu spoilerovat děj. Vynasnažím se vám pouze nastínit děj knížky a co můžete očekávat, protože sama nerada čtu knížky, u kterých vím děj dopředu. Dneska to bude spíše o odpočinkových knížkách, nicméně jednu detektivku si neodpustím.

Zdroj: http://www.databazeknih.cz/images_books/23_/236038/big_snezi-snezi-zv5-236038.jpg

První z knížek je Sněží, sneží…, kterou jsem dostala k Vánocům. Knížka je velmi příjemná oddechovka. Pokud si představíte typické americké filmové komedie, tak knížka je v podstatě to samé, akorát v jiné formě (přirovnala bych k to k Lásce nebeské, což by nebylo úplně adekvátní věkovou hranicí hlavních postav a prolínáním, avšak kdo to četl, tak pochopí mé myšlenkové pochody). Obsahuje tři povídky, které se různě prolínají. Popisy dovedou perfektně naladit na
Vánoční atmosféru, proto doporučuji přečíst před Vánoci nebo těsně po Vánocích.

Zdroj: http://www.kniha.cz/rostenka/

Další Knížkou je Roštěnka od spisovatelky Alice Clayton. Jestli vás trochu zaráží název a v hlavě si představujete, o čem ta knížka je… tak přesně o tom je. Dalším dílem autorky je například Nabíječ (což se jako postava objevuje již v Roštěnce). Opět oddechovka, ale pro mě, až moc velká. Úplným brakem bych to nenazvala, určitě si knížka najde své příznivce, ale mně tam chyběly vraždy a napětí, tak Nabíječe nejspíš číst nebudu…

Zdroj: https://www.kosmas.cz/knihy/146426/zulove-mesto/

Poslední dnešní knížkou je Žulové město od autora Suart Macbride. Žánrem spadá do detektivek, takže chápete, že jsem se v tom vyžívala. Od knížky jsem nečekala mnoho, a právě proto jsem byla mile překvapena… tedy Dan Brown nebo Tom Rob Smith u mě stále nemají silného konkurenta, ale brzy se pustím do další knížky od Macbrida. A jestli potřebujete naťuknout o čem knížka je, tak vám řeknu pouze to, že mrtvol v knížce naleznete víc než by jste čekali a rozhodně je nebudete schopni spočítat. Zpětně si říkám, že to opět patří k jedněm z mála knížek, které dopadnou jinak, než by člověk předpovídal.


Momentálně mám rozečtené Milenium od Stiegna Larsona, tak mohu slíbit, že až se prokoušu všemi díly a pokračováním od spisovatele David Lagercrantz napíši opět nástin knížek… Ale už teď si myslím, že recenze bude obsahovat jednu větu a to: „Pokud máte rádi záhady, tajemství a napětí, tak na nic nečekejte a přečtete si to!“

Vaše Miška

Žádné komentáře:

Okomentovat