čtvrtek 22. října 2015

Knižní kamarádí na volné večery


Tohle sychravé počasí vybízí snad k jen jedné činnosti. Čtení zajímavých knížek, zamuchlaní do peřin, popíjení čajů a nikdy se nemuset zvednout z postele, což už psala Nikča v Podzimních nezbytnostech (klik!) a já dneska dám tip na dvě knížky. Mým nejoblíbenějším žánrem jsou detektivky a thrillery a vlastně cokoliv, co mě bude držet v napětí. Takže pokud sáhnete po jedné z doporučovaných knížek, nesmíte se zaleknout mrtvol a sériových vrahů. 



Vřesoviště - Belinda Bauer

Knížku jsem popadla už loňský podzim, nicméně si moc dobře vybavuji, jak mě zaujal námět knížky. Nejenže psychologicky rozebere rodinu po tragédii a vylíčí ji, že se sami vcítíte a pochopíte chování hlavního hrdiny, což je malý, dvanáctiletý, kluk, ale zároveň s ním pocítíte snahu udělat z jeho polorozpadlé rodiny normální. Jak už jsem naznačovala v předchozím odstavci, čekejte sériového vraha a těla mrtvých, mráz, který vám bude běhat po zádech, ale také chudobu hrdinovy rodiny.


Hodinář - Jeffery Deaver


Zatímco Vřesoviště je prvotina od autorky, knížka Hodinář patři mezi sérii detektivek se stejnou hlavní postavou policejního vyšetřovatele Lincolna Rhyma (ale všechno je vysvětleno, nemusíte nejdříve číst předchozí). A ačkoliv bych vám mohla doporučit téměř cokoliv od Jeffery Deaveryho, knížka Hodinář je opravdu plná zvratů. Jestli míváte dojem, že záporák vám je jasný už od začátku, tak u této knížky se vám to nestane a pokud stane, autor vás párkrát pěkně převeze, což u této knížky považuji za obrovské plus. 

Vaše Miška 

Žádné komentáře:

Okomentovat