čtvrtek 26. listopadu 2015

DIY Vánoční dárky

 Dochází ti inspirace, čas nebo i finance na vánoční dárky? Nebo jsi slíbila, že pomůžeš své malé neteři nebo dceři své kamarádky s dárky? Tohle zvládnete s přehledem spolu nebo i sama v obtížnější verzi. Už jsme vlastně začali před čtrnácti dny s prvním návodem na domácí balzám na rty (klik).  Dnes k tomu přidáme pár dalších nápadů.


SVÍČKA

BUDEŠ POTŘEBOVAT:
Krystalický vosk (můj je z Duhové Planety – odkaz, ale vím, že ho mají i například v Praze v Koh – i – nooru v Dejvicích) skleněnou vázu/mísu/hrnek a lepší z tvrzeného skla, musí vydržet horko, knot a lžička 


Vosk je palmový a prodává se ve variantě s vůní a bez vůně. Do jedné svíčky je nejvhodnější použít jeden s parfemací a dva bez ní. Důvodem je, aby se vůně příliš nepomíchaly a nevznikl spíš smrad. Parfemované vosky, jsou navíc příliš aromatické, ale pokud je smícháme s nearomatickými vosky, vůně nebude tolik silná.

POSTUP:
1.      Postup je naprosto jednoduchý, věřte mi. Pokud máte skleničku, postavíte knot doprostřed dna.
2.      Zasypete knot malým množství vosku pomoci lžičky nebo malé lopatičky, díky tomu bude knot sám stát. Poté dle libosti zasypáváte knot voskem.
3.      Poslední vrstva by měla být asi jeden centimetr pod okrajem. Doporučuje se končit vonným voskem.
4.      Pak už jenom opatrně zastřihneme knot, aby se při zastřihování nezvedl ze zasypané lóže. A je hotovo. Žádné zapékání nic.
5.    TIP na převoz: Vyrobte víčko pomoci kartonu a upevněte to pomoci strečové folie. Ovšem jako dárek, předávejte vybalené.

OBTÍŽNOST:
Svíčky jsem pomáhala na jedné výstavě vyrábět celý den, tudíž vám mohu slíbit, že to zvládne opravdu i velmi malé dítě. Ale nesmí se mu vosk líbit natolik, aby ho místo do skla sypal do pusinky. No vážně, to se stalo.
ČASOVÁ NÁROČNOST:
Za pět minut máte svíčku hotovou. Pokud si s ní budete opravdu chtít vyhrát, tak za deset. A maximálně za patnáct minut, ale i s úklidem (vyluxování, protože vosk budete mít všude) a vymyšlením, kde se bude taková svíčka vyjímat nejlépe.




POTISK

BUDEŠ POTŘEBOVAT:
Barvu na textil (já používám z Duhové Planety)
 tričko – bavlna případně jiný materiál podle návodu na barvě,
(použité) papíry na vyložení trička
 šablonu/razítka podle vlastního uvážení
 štětce nebo houbičku…
Já si ráda vyrábím vlastní razítka. Používám zbytky linolea, na které se dobře přenáší obrázek, snadno se stříhá i řeže, tudíž nepotřebuji žádné přístroje než ty, co mám v pokoji. Nebo si vyrábím šablony, používám silné pytle na odpad, nebo jiné igelity. Vyřezat do igelitu obrázek je těžší, než udělat razítko a navíc nesmíme zapomínat, že je to vlastně negativ.


POSTUP:
1.      Připravím si tričko. Potřebuji, aby bylo nezmačkané, takže ho vyžehlím. Vyskládám vnitřek papíry, aby se mi nepropila barva na druhou stranu.
2.      Připravím si motiv, který budu tisknout. Já jsem zvolila peříčková razítka, která jsem si sama vyrobila. Rozmyslím si, jak budu skládat motiv na tričko.
3.      Pokud budete razit, razítko natírejte štětcem a poté pořádně přitlačte na látku. S barvou moc nešetřete, jinak nebude motiv jasně čitelný. Pokud si vyrobíte šablonu z igelitu, nejsnazší je přenést barvu pomoci houbičky namočené v barvě. Akorát je často zapotřebí víc rukou, protože igelit se všemožně kroutí a špatně se upevňuje.
4.      Teď už vlastně můžete mít hotovo, nebo jako já počkat až uschne barva a k tištěnému motivu něco sami dokreslit rukou. Já jsem opět zvolila peříčko. Nejprve černou, poté jsem detaily dokreslila bílou. Kreslení a zasychání neuspěchejte, jinak se vám barva rozmaže a moc způsobu opravy bohužel neexistuje.
5.      Hotovo? Spokojeni? Já ano, tak nechám pořádně zaschnout podle návodu na lahvičce a tričko pečlivě zažehlím.


OBTÍŽNOST:
Záleží na motivu, pokud budou připravené razítka, zvládnete to i s tříletým dítětem. Jestli si vymyslíte nějaké složité potisky, tak se u toho dost možná zapotíte i vy.
ČASOVÁ NÁROČNOST:
Mně moje tričko zabralo i s vyráběním razítek a ručním dokreslením necelé dvě hodiny, ale není v tom započítaný čas na schnutí barvy.


NĚCO JAKO ŠPERKOVNICE

Holky nemáte ještě dárek pro kamarádky? Tak právě pro vás mám skvělý tip, návod na šperkovnici. Spíš bych to nazvala odkladač na šperky. Tak jdeme na to!

BUDEŠ POTŘEBOVAT:
Barvu ve spreji - seženete v každém hobby marketu, Papírové obaly od vajíček, Nůžky, Staré noviny - až budete sprejovat, rukavice - abyste neměli barevné ruce jako já.


POSTUP:
1.      Připravte si všechny potřebné věci a noviny si rozložte na zem, kde budete barvit
2.     Nůžkami odstřihněte víko od obalu na vajíčka a máte připraveno na sprejování
3.     Sprej pořádně protřeste podle návodu a můžete začít barvit, jakou barvu vyberete, je pouze na vás
4.     Barvu nastříkáte z jedné i druhé strany, stačí jednou
5.     Necháte uschnout a je to! Máte dárek, můžete se inspirovat i v článku Korálková mánie a vyrobit kamarádce něco do šperkovnice


OBTÍŽNOST:
Výroby dárků se nebojte. Je to jednoduchý a efektivní dárek a určitě potěší každou kamarádku.

ČASOVÁ NÁROČNOST:
Výroba dárku zabrala tak 30 minut a pozor otevřete všechny okna, je to přeci jen barva.



Vaše Anež a Míška 

4 komentáře:

  1. Takové podobné svíčky jsme dělali kdyysi ve škole. :) Moc se mi líbí nápad s potiskem, to mi příjde fakt super :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to je tak zamýšlené, aby to zvládlo vyrobit i dítě. A dárkem s potiskem letos obdaruji více lidí :D
      Děkuji Miška

      Vymazat
  2. Samé skvělé nápady, nejvíce se mi líbí ty svíčky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) krásně voní, tak tu růžovou už máme skoro vypálenou ;) Miška

      Vymazat